Sabtu, 09 Juni 2012

Grand Finalist L-Men Of The Year 2012 (Mister Indonesia)

After passing through a series of events per-Audition and Audition L-Men Of The Year 2012 (Mister Indonesia 2012),  it was announced The winner from each zones, including zone 1 and zone 2 from the city’s audition and the winner announcement of auditions Wild Card.  The Judges has decided that the fourteen youth right to hold the title of Grand Finalist L-Men Of The Year 2012. The Grand Final will be held in Jakarta, 10th June 2012 21.30 WIB (GMT +7) Live from Trans7 or you can streaming at www.mytrans.com. Rayhan Febrian as LOTY 2011 will crown his successor in the end of event. The winner of LOTY 2012 will be send to Mister International, Mister Universe Model and Manhunt International.

 Here are the gorgeous contestants LOTY 2012.

1. • Nama : Teguh Hariansyah
Nama Panggilan : Teguh
Tempat / Tanggal Lahir : Pontianak, 31 Maret 1990
Usia : 22 tahun
Pendidikan : SMA
Lagu Favorit : You Raise Me Up
Film Favorit : Titanic
Penyanyi / Band Favorit : Dream Theater
Prestasi :
- Bujang Favorite Pemilihan Bujang Dara Kota Pontianak 2010

- Ambisi : Dengan adanya ambisi saya akan punya keinginan besar untuk meraih impian.
- Perfeksionis : Saya selalu ingin menampilkan yang terbaik (tergantung situasi dan kondisi).
- Tanggung jawab : Konsekuen dengan apa yang saya hadapi.
- Sabar : Selalu berusaha tabah dalam menghadapi sesuatu.
- Kalem : Pendiam dan pemalu..

His journey in L-Men of the Year be one of many memorable journey, He Had been winner of the Pre-Audition Pontianak in 2011, The men who like futsal should be willing his title taken away due to cigarettes. This made him learned how to interpret the failure, and deal with a positive attitude.  With his story, Teguh is ready to compete representative west Kalimantan in the Grand Final.

2. • Nama : Stephan Hoffman
Nama Panggilan : Steph
Tempat / Tanggal Lahir : Berlin, 3 Oktober 1991
Usia : 20 tahun
Tinggi Badan : 189 cm
Pendidikan : Lulusan Sekolah Menengah Atas di Berlin
Lagu Favorit : Hip Hop, Dubstep, Drum & Bass
Film Favorit : The Last Samurai
 
- Motivated
- Dedicated
- Focused
- Strong
- Thirsty to win


Stephen's childhood was filled with sports such as cycling competition, Ice skating, to the athletic branch of hammer throwing. Stephan had representative Indonesia in 1st Asean School Games in Thailand in 2009, and trusted to carry the flag of Indonesia contingent, prior finally won the bronze.
His journey in  athletic stopped due to back injury. He said healthier life not just for you, but also for others. That's why he was now advanced to the Grand Final after winning an audition in West Java.


3. • Nama : Akbar Kurniawan
Nama Panggilan : Akbar
Tempat / Tanggal Lahir : Kudus, 11 Juni 1988
Usia : 23 tahun
Tinggi Badan : 177 cm
Pendidikan : Universitas Pembangunan Nasional Yogyakarta
Lagu Favorit : You're Not Alone
Film Favorit : Transformers
Penyanyi / Band Favorit : Dream Theather, SLANK, Gugun Blues Shelter

- Romantis
- Optimis
- Friendly
- Dermawan
- Moody

Since he was very young, Akbar had a passion for what he envisioned. This is proved by migrated to other cities in junior high.  When a child, the potential for modeling communication science student has been seen by winning a model contest toddler at the provincial level. Once again demonstrated his tenacity in the event of L-Men of the Year. After 6 years of collecting a total of four medals and two times the Big 10 becomes The Most Favorite, Akbar won this year's auditions Yogyakarta, to the Grand Final.

4. • Nama : Jeremiah Lakhwani
Nama Panggilan : Jero
Tempat / Tanggal Lahir : Surabaya, 4 Oktober 1993
Usia : 18 tahun
Tinggi Badan : 178 cm
Pendidikan : SMA
Lagu Favorit : Lebih Dari Pemenang (lagu rohani)
Film Favorit : Never Back Down
Penyanyi / Band Favorit : Souljah Boys, Twista

- Pekerja keras : saya adalah seorang yang selalu berusaha mencapai apa yang saya inginkan.
- Optimis : sifat optimis ini yang memacu saya untuk merasa yakin bahwa saya bisa.
- Percaya diri : menurut saya hal inilah yang paling penting, yaitu percaya diri namun tidak menyombongkan diri :)
- Sharing : saya suka membagikan pengalaman saya kepada teman-teman saya


The youngest but not the last. This is jero’s motivation.  the youngest Grand Finalist in the L-Men of the Year 2012. This young man was born in Surabaya, joined in a rap group, Jero has made more than ten pieces of rap lyrics that express themselves. Never laugh because body fat, Jero motivated to practice and get an athletic body. Auditions came to him in Surabaya, East Java and was elected representative for his province.

5. • Nama : Rizal Al Idrus
• Nama Panggilan : Ijal / Habib
• Tempat / Tanggal Lahir : Gorontalo, 17 Maret 1987
• Usia : 25 tahun
• Tinggi Badan : 176 cm
• Pendidikan : Sarjana Kedokteran (sekarang sedang KOAS / Dokter Muda di RSWS)
• Lagu Favorit : Set Fire to The Rain (Adele)
• Film Favorit : Prison Break
• Penyanyi / Band Favorit : Adele dan Padi

Penyabar, optimis, pantang menyerah, dan berjiwa besar. Saya memilih sifat tersebut karena saling berkaitan satu sama lain dan sangat mendukung kita untuk mengembangkan diri sampai puncak tertinggi.


Being the inspiration of a healthy lifestyle, that’s a message from Rizal's father before his dad die due to heart diseaseThis message is delivered Rizal to follow the L-Men of the Year who has the same vision with him, Born in Gorontalo, Rizal continued his studies of medicine at the University of Hasanuddin. Rizal had won the  basketball competition at the provincial level.   In academic he had won Olympics biologist.  According to him, the biggest challenge being a doctor is do devotion without expecting material rewards. Rizal believed he could bring out South Sulawesi in the Grand Final.

6. • Nama : Mikhel Wandana
Nama Panggilan : Wandana
Tempat / Tanggal Lahir : Denpasar, 13 Juli 1992
Usia : 19 tahun
Tinggi Badan : 179.5 cm
Pendidikan : ERC Institute Singapore
Lagu Favorit : Danza Kuduro
Film Favorit : Iron Man
Penyanyi / Band Favorit : Adele


- Cool : kata ini sering diucapkan untuk kebanyakan orang ketika pertama kali bertemu dengan saya, karena sifat saya yang tidak suka banyak bicara.
- Jahil : meskipun sering dianggap pendiam namun sebenarnya saya itu suka jahil, bermain, dan bercanda.
- Tidak mudah menyerah : kalau yang satu ini memang sudah merupakan motto hidup saya, saya orang yang tidak mudah menyerah.
- Bersemangat : saya selalu menjalani keseharian saya dan mengerjakan segala sesuatu dengan penuh bersemangat.
- Sulit ditebak : karena saya lebih banyak diam dan berpikir saat dihadapkan pada berbagai situasi, terkadang orang sulit untuk dapat menebak jalan pikiran saya.


The business has chosen by  Michael to develop  his talent.  Student of Entrepreneurship ERC Institute Singapore  aspires to be a successful entrepreneur. He’s a huge Admirer of Robert T. Kiyosaki and he has a great desire to motivate others.  As shown in his Twitter Timeline, one of them "Some succeed Because They are destined to Most succeed because they are determined to.”  With this passion he won the audition  of Jakarta.

7. • Nama : Fendy Lontoh
Nama Panggilan : Fendy
Tempat / Tanggal Lahir : Manado, 29 Juli 1988
Usia : 23 tahun
Tinggi Badan : 178 cm
Pendidikan : S1 International Business Adminitration Universitas Samratulangi
Lagu Favorit : Bagi Tuhan Tak Ada Yang Mustahil (Lagu Rohani)
Film Favorit : Inception
Penyanyi / Band Favorit : The Fray
Bintang Film Favorit : Jason Statham
Prestasi :
- Juara 3 Tole Kawanua Sedunia 2011
- Waraney Persahabatan Minahasa 2010

- Pemimpi : Saya adalah seorang yang tidak pernah berhenti untuk bermimpi. Karena mimpi saya adalah awal dari semua kesuksesan yang akan saya dapatkan.
- Pekerja Keras : Saya akan terus berusaha untuk mewujudkan semua mimpi yang sudah saya cita-citakan.
- Tantangan : Tantangan tidak lepas dari hidup saya. Karena tantangan yang mengajarkan saya untuk menjadi pribadi yang lebih dewasa dari sebelumnya
- Optimis : Sampai sebelum mencapai garis finish saya tidak akan berhenti untuk yakin kalau saya pasti bisa.
- Percaya Diri : Kepercayaan diri yang membuat saya yakin kalau saya diberikan Tuhan kemampuan yang luar biasa untuk menjadi orang sukses.



His hobby is playing basketball, taught the importance of cooperation and friendship. By this, Fendy bagged the title of The Most Favorite in his town Auditions. Beside that, working in the businesses of photography gave him how to learn  posing in front of the cameraThis is what deliver him to win the Most Photogenic in the Pre-Audition city of Palu in Central Sulawesi and represented in the Grand Final.

8. • Nama : Widana Agil Prasuryadiba
Nama Panggilan : Agil
Tempat / Tanggal Lahir : Semarang, 27 Agustus 1990
Usia : 21 tahun
Tinggi Badan : 179 cm
Pendidikan : Politeknik Negeri Semarang
Lagu Favorit : I’m Yours (Jason Mraz), Sunday Morning (Maroon 5)
Film Favorit : Titanic, The Memo, The American Ninja
Penyanyi / Band Favorit : Sammy Simorangkir, Adam Levine, The Corrs
- Responsible : saya mempunyai jawab yang besar terhadap keluarga selain diri saya sendiri.
- Hardworking : saya selalu bekerja keras untuk mencapai apa yang saya impikan.
- Attractive : teman-teman saya banyak yang tertarik dengan saya karena saya senang berkomunikasi dengan banyak orang.
- Reliable : kepercayaan adalah hal yang penting bagi saya dalam bersosialisasi.
- Easygoing : saya senang berteman dengan banyak orang.

 


Get used to dwell on figures while studying civil engineering, now works as a financial consultant Agil is not far from the figure.  The days where his father was illness and died from complications of diabetes, it becomes an important part the way of his life, After the death of his father, Agil learned to be grateful and resurrected. He believe, that with positive thinking, no that is not possible, including in terms of getting the ideal athletic body. Agil is now ready to compete in Grand Final representative Central Java

 
9. • Nama : Dhani Ardansky Rusmana
Nama Panggilan : Dhani
Tempat / Tanggal Lahir : Pekanbaru, 18 Mei 1991
Usia : 21 tahun
Tinggi Badan : 179 cm
Pendidikan : Universitas Kristen Maranatha Bandung
Lagu Favorit : The Good Life (One Republic)
Film Favorit : Band of Brothers, Never Back Down, Battleship
Penyanyi / Band Favorit : 0 Seconds to Mars, Linkin Park
Prestasi :
- Juara 1 Lomba Graffiti tingkat Riau
- Juara 1 Lomba Paduan Suara tingkat Riau
- Juara 1 Lomba Paintball tingkat Riau

- Never give up : Saya selalu berjuang untuk mendapatkan apa yang sudah saya inginkan. Hal ini membuat saya maju terus dan pantang untuk menyerah demi keinginan saya tersebut.
- Adventurous : Saya senang berpetualang.
- Curious : Saya punya rasa ingin tahu yang sangat tinggi.
- Brave : Saya berani dan tidak ragu-ragu dalam mengambil tindakan.
- Extreme : Karena keberanian saya dalam bertindak, sejak SMA teman-teman saya selalu menjuluki saya Dhani Extreme.


Painting graffiti became a separate talent from him,  Dhani even had time to won a graffiti competition. In addition, English Literature’s student is also a blue belt taekwondo. Learn to improve yourself from one event to another event is a way Dhani appreciate the true meaning of "The Journey". With that, Dhani is ready to compete representative West Sumatra in the Grand Final


10. • Nama : Hans Lauwansyah
Nama Panggilan : Hans
Tempat / Tanggal Lahir : Banjarmasin, 2 April 1990
Usia : 22 tahun
Tinggi Badan : 178 cm
Pendidikan : STIEI Banjarmasin
Lagu Favorit : Winter Child
Film Favorit : Ip Man
Penyanyi / Band Favorit : Taeyang, Big Bang
Prestasi :
-  Juara 1 Basket UKKB Cup Universitas Surabaya

Optimis, optimis, optimis, optimis, dan optimis. Mengapa? Karena sikap optimis adalah modal utama saya dalam mengejar semua hal yang ingin saya capai dalam hidup saya.

The man who born in Banjarmasin is believes that every human are good and helpful for others. Served as the Coordinator for the South Kalimantan Public Relations and Publication in a social organization, the man who likes to play basketball is active participating in education programs to different places in KalimantanStudents majoring in management have a faith; the spirit of sharing is an important thing of the inspiration to live healthy.

11. • Nama : Fajrin Asha
Nama Panggilan : Ajien
Tempat / Tanggal Lahir : Palembang, 22 Maret 1988
Usia : 24 tahun
Tinggi Badan : 178 cm
Pendidikan : D4 (Sarjana Sains Terapan) Jurusan Hotel Management Sekolah Tinggi Pariwisata Sahid Jakarta
Lagu Favorit : Always Be My Baby (David Cook)
Film Favorit : 300
Penyanyi / Band Favorit : David Cook
Prestasi :
- Paskibra Kota Palembang Tahun 2003 

Hard worker, fast learner and friendly. Setiap pekerjaan yang diberikan kepada saya, saya akan berusaha menyelesaikan pekerjaan yang diberikan dengan baik. Dan saya juga menyukai hal-hal baru baik itu pengalaman maupun teman. Simple and ordinary. Saya sederhana dan apa adanya.



Working in the hospitality gives Fajrin chance to get used to a lot of individuals with different personalities. By this, the young man who was driving the hobby futsal L-Men Community in Palembang. Become a member of the flag-waving Paskibra PON XVI in a ceremony to be proud achievement. Fajrin now ready to add to his achievements, to representative Punjab in Grand Final L-Men of the Year

12. • Nama : Bayu Hanif Pratama
Nama Panggilan : Bayu
Tempat / Tanggal Lahir : Pekanbaru, 2 September 1988
Usia : 23 tahun
Tinggi Badan : 178 cm
Pendidikan : Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Qasim Riau, Fakultas Sains dan Teknologi, Jurusan Teknik Informatika
Lagu Favorit : Zombie
Film Favorit : I am Legend
Penyanyi / Band Favorit : Dream Theater
Prestasi :
- Juara Umum Akademik di SLTPN 14 Pekanbaru
- Juara Umum Akademik di SMKN 2 Pekanbaru
- Mewakili provinsi Riau dalam pameran budaya di Banda Aceh
- Juara 2 dan Juara Fotogenik dalam Pemilihan Duta Wisata Kota Pekanbaru

- Optimis : Selalu yakin dengann segala tujuan pasti akan tercapai.
- Humble : Kita manusia semua sama, yang hanya bisa membedakan derajat kita hanya Tuhan.
- Humoris : Bukan berarti saya tidak serius, namun kepribadian yg humoris membuat saya banyak didekati oleh orang-orang :)
- Religius : Saya selalu yakin jika selalu beribadah, Tuhan pasti memberikan kemudahan dalam hidup.
- Pekerja Keras : Pastinya untuk mencapai segala tujuan diperlukan perjuangan dengan kerja keras. 



He enrolled in IT majors, Bayu applied his talent to serve the community in the areas of programming in the Integrated Service Agency Pekanbaru City Government.  He started implementing a healthy lifestyle since 2 years ago.  And has success being an inspiration. Losing weight from 90 kg to 68 kg with L-Men. The audition champion Pekanbaru in Riau are believed to representative in Grand Final.

13. • Nama : Gael Albert Maukar
Nama Panggilan : Gael
Tempat / Tanggal Lahir : 9 Oktober 1987
Usia : 24 tahun
Tinggi Badan : 179 cm
Pendidikan : Sarjana S1 Ekonomi Universitas Sam Ratulangi
Lagu Favorit : Thank U For Lovin Me
Film Favorit : Semua film science fiction terbaru
Penyanyi / Band Favorit : Jon Bon Jovi
Prestasi :
- Runner Up 1 Duta Wisata Minahasa

- Curios : memiliki rasa ingin tahu yang besar, dan mudah penasaran
- Adventurer : memiliki jiwa petualang yang besar
- Brave : I am a risk taker, daring to challenge myself
- Peace : mudah memaafkan dan selalu mencari jalan untuk berdamai
- Positive : strong in faith

Become an Ambassador of tourism of Minahasa in 2009 giving Gael a chance to perform the final Dance Maengket,  not only in  national  arena , so does  international arena, Such as china and hongkong.  Economic scholars who idolize Taylor Lautner is also active as a model, MC, and vocalist.  “We don’t have a great time to start, but we must start to be great” It is a motivational words when he was chosen to represent Gael North Sulawesi in Grand Final.

14. • Nama : Adhika Wijaya Putra
Nama Panggilan : Dhika
Tempat / Tanggal Lahir : Denpasar, 4 Maret 1992
Usia : 20 tahun
Tinggi Badan : 182 cm
Pendidikan : Mahasiswa Fakultas Hukum Universitas Warmadewa
Lagu Favorit : Spirit Carries On
Film Favorit : Iron Man
Penyanyi / Band Favorit : Dream Theater
Bintang Film Favorit : Taylor Lautner

Kreatif, ramah, penyabar, santun, dan bersahabat. Saya memilih lima kata-kata itu karena dari sekian orang, baik itu dari keluarga, teman, dan sahabat, itulah umumnya penilaian mereka terhadap saya.

He’s a law students, have a passion in music, especially playing the drums.   Adhika wanted to prove, being a musician and joined in the band could also be an example of a healthy lifestyle.  In his daily activities, Adhika also play badminton, table tennis, and cycling. With the athlete's body, He ready to bring bali  in L-Men of the Year 2012.

 Thanks to:
L-Men (www.l-men.com)
Indonesian Pageants (indonesianpageants.blogspot.com)

1 komentar: